8 жовтня у Дніпропетровському обласному інституті післядипломної педагогічної освітивідбулася обласна робоча нарада координаторів експериментальної роботи навчальних закладів дошкільної та середньої освіти, що працюють за проектом «Інтегрування змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процес».
Тема наради: «Організація експериментальної роботи за проектом «Інтегрування змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процес» на першому етапі».
У нараді взяли участь близько 80 педагогічних працівників Дніпропетровської області.
Науковий керівник проекту, докт.філос.н., доц.., декан факультету відкритої освіти Ольга Євгенівна Висоцька виступила з презентацією основних напрямків діяльності на першому етапі експериментальної діяльності. До цих напрямків Ольга Євгенівна віднесла розробку нового змісту інтегрованої освіти для сталого розвитку; апробацію нових навчально-методичних матеріалів щодо інтегрування змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процес; визначення показників ефективності інтегрування змісту випереджаючої освіти для сталого розвитку у навчально-виховний процес, що характеризують зміну ціннісних орієнтацій та моделей поведінки особистості у бік сталого розвитку; моніторинг якості навчання та соціальних компетентностей в інтересах сталого розвитку учасників проекту.
Науковий консультант та координатор проекту, канд.філос.н., доц., доцент кафедри філософії освіти Тетяна Володимирівна Лисоколено розкрила основні діагностичні інструменти експериментальної роботи за цим проектом. А саме діагностика розвитку соціальної відповідальності учнів, що включає психологічний інструментарій соціальних якостей особистості, які впливають на адаптацію, ризик девіантної поведінки, здатність долати кризові ситуації та ефективність комунікації.
Під час наради координатор проекту, канд.філос.н., доцент кафедри філософії випереджаючої освіти та управління інноваційною діяльністю Наталія Володимирівна Дев’ятко презентувала громаді дві цікаві екологічні гри, які дозволяють в ігровій формі навчати дітей правилам сталого розвитку та сприяють підвищенню екологічної свідомості молодого покоління. Ці ігри створені в рамках проекту ПМГ ГЕФ «Розвиток можливостей для сталої життєдіяльності місцевих громад на Житомирщині», у співпраці з Партнерською мережею освіти в інтересах сталого розвитку в Україні, за підтримки Державної екологічної академії післядипломної освіти та управління Мінприроди.
Перша екологічна гра «Зелене місто майбутнього» орієнтована на дітей віком від 6 до 14 років. Вона являє собою карту із багатьма ходами-запитаннями, об’єднаними у п’ять тематичних блоків: «Житлова зона», «Транспорт», «Відпочинок», «Школа», «Покупки». Кожне запитання – це ситуація, яку потрібно вирішити. Дітям пропонується з багатьох варіантів обирати той тип поведінки, який для них найбільш властивий. За кожну відповідь нараховуються бали, модератором пояснюється, яка поведінка є найбільш бажаною для сталого розвитку та якісного життя у «Місті майбутнього». Завдяки цій грі можна добре протестувати готовність аудиторії до засвоєння знань із предмету.
Друга екологічна гра «Мій вибір» є різновидом інтелектуальної економічної гри «Зелений Менеджер». У ній старшокласникам пропонується об’єднуватися у дві команди, кожна з яких є «урядом країни». Від самого початку кожна країна має стартовий набір ресурсів, таких як гроші, енергія, продовольство, вода, також відбуваються парникові викиди в атмосферу, які потрібно зменшити. «Уряди» відповідають на виклики часу, вирішують проблеми, розвивають економіку своїх країн, піднімають соціальні стандарти життя своїх громадян, для чого потрібно спочатку «заробити», а тоді вже «витратити» потрібні для реформ ресурси. Гра складна, цікава і може бути використана для розробки різноманітних економічних та екологічних сценаріїв, дає простір для творчості.
Освітяни Дніпропетровщини із захопленням сприйняли нові форми роботи і запропонували свої ідеї по вдосконаленню та розвитку презентованих ігор.
Детальніше на посиланням: http://doippo.dp.ua/home/news/1646-na-dnipropetrovshchini-rozpochavsya-n...